Thursday, March 25, 2010

~KESEDARAN~



SALAM & Good Morning Malaysians!!! =)Hmm, hr nie aku t'sgt2 la excited!! Mesti korang t'tanya2 KENAPA kn??? Hihihi...Ok2.. Mcm ni critanye.. Tersebut la kisah, pd suatu hari yg hening (chop2.. Reena, ko ingt ko tgh msk competition b'cerita ke??) Adeih!! Sorry2.. ;D

Yg sbnrnya, smalam aku b'jumpa ngan kwn lamaku.. Woo.. Mmg kena 'BRAIN WASH' hbs la aku nie.. X sangka, w/pun dh lama x jmpa, dh mcm2 pengalaman hidup yg member aku nie tempuhi.. Klau sblm ni, aku rasa aku la manusia yg plng byk dugaan dlm hidup.. TAPI, bler dgr crite member aku ni, rupa2nye tanpa kita sedari ada lg yg lbh ssh hidupnya d luar sana!! (kiranye aku ni blh d kira beruntung gak r)..

Yg BEST nya, member aku nie dh mcm MOTIVATOR plak kn!! HAhaha.. Tp, x kisah la.. Apa yg member aku crite tu klau d fikirkn guna otakku yg masih waras ni, mmg ada KEBENARAN nya.. Yg membuatkn aku t'sentak & t'sedar bler dia tanya aku soalan "SELAMA hampir 24thn ko hidup ni, kau rasa kau dh MEMBAHAGIA kn parent kau ke??" (Wooo.. x di nafikan, mula2 dgr tu, mmg mrh gak r.. mulut xde insurans btul la).. Tapi, lps2 tue aku sedar, yg selama nie ape je yg aku wat tanpa aku sedari, aku lbh Pntingkn Diriku sendiri!! Hurmm..

Sbb tue la mlm tadi b'legar2 je minda aku nie ttg kata2 member ku tue.. So, aku b'tekad yg Aku nk ubah persepsi hidupku.. 'Ya ALLAH YA Tuhanku, Kau Berikanlah aku Kekuatan dlm Menempuhi Kehidupan ini.." Aku p'caya yg Tuhan itu Maha Adil.. Skrg, dia dh bg aku PELUANG, aku akn gunakn peluang t'sebut dgn sabaik-baiknya..

Chayok Reena... Chayok!!!

Rasa mcm br t'sedar drp Mimpi yg pnjang!! B'syukur sgt2.. At least, DIA masih memberikan aku PELUANG ini.. Oleh itu, SATU je NAsihat aku utk ANDA.. ANDA.. ANDA..'JIKA ANDA DI BERIKAN PELUANG UTK MENGUBAH KEHIDUPAN ANDA, KENAPA MESTI ANDA MEMBIARKANNYA?? MUNGKIN PELUANG ITU Xkn DTG B'ULANG KALI.. SO, JUST GRAB IT MY FRENZS!!!'

P/s: Kita hanya mampu menasihati seseorg itu... TAPI, Hanya dirinya Sahaja yg mampu utk mengubah KEHIDUPAN nya.. Fikir2 kan lah... (^_^)

~ Chow, Chin, Chow..~

Me, MySelf & I : ReEnA (,")(",)

No comments:

Post a Comment